[system kontroli spalin] taka sytuacja...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ma.us
    Classic
    • 2017
    • 8
    • Superb II (3T4)

    [system kontroli spalin] taka sytuacja...

    Witajcie.
    taka sytuacja:
    SII, 1.8 TSI, 230 tyś. przebiegu, DSG7, 2011 produkcja, kupiona w sierpniu br.
    Silnik bierze duże ilości oleju, bo przed zakupem nie doczytałem o tej przypadłości i w nieświadomości nabyłem auto z tą wadą. Zbieram kasę na jej likwidację.

    Dzisiaj zapaliła mi się pomarańczowa lampka system kontroli spalin. Nie spostrzegłem, w którym momencie, ale na pewno było to, gdy silnik pracował (nie zaraz po uruchomieniu).

    Mimo tego monitu, silnik pracuje normalnie, spadku mocy nie zauważyłem. Komputer pokładowy (vehicle status) nie sygnalizuje żadnych błędów. Poziom oleju poprawny.

    Czy znajdzie się w Trójmieście jakaś życzliwa dusza z odpowiednim sprzętem, by podłączyć się pod komputer i zdiagnozować ten monit?
  • ma.us
    Classic
    • 2017
    • 8
    • Superb II (3T4)

    #2
    Cześć.

    Dzisiaj sytuacja rozwinęła się... Jako, że po zapaleniu kontrolki "system kontroli spalin" przed dwoma dniami nie zauważyłem, by silnik pracował gorzej, jeździłem autem w zasadzie normalnie. Dzisiaj miałem potrzebę "przycisnąć" trochę na trasie no i się zaczęło...
    Zapaliła się kontrolka EPC (kontrola sterowania silnika), po czym po chwili ikonka "system kontroli spalin" zaczęła migać. Auto wprawdzie przyspieszało, ale wkręcało się na obroty skokami: obroty rosły o jakieś 200 obr./min, wzrost zatrzymywał się, po czym znowu rósł...
    Gdy dojechałem do świateł na skrzyżowaniu (zatrzymałem pojazd), całą karoserią zaczęło dziwnie trząść.
    Po dojechaniu w miejsce przeznaczenia, silnik na wolnych obrotach wpadał w bardzo mocne drgania, które przenosiły się na całą budę (potwierdzone po podniesieniu maski na uruchomionym silniku). Po załatwieniu spraw w miejscu, do którego dotarłem, przyszedł czas na powrót do domu.
    Po ponownym uruchomieniu silnika EPC nie zapaliło się od razu, ale przypomniało o sobie po kilkuset metrach. Następnie ponownie zaczęło migać "system kontroli spalin".


    Co się, wg. Was, mogło stać? Urwało się jakieś mocowanie silnika i stąd te drgania? Zapalające się kontrolki były skutkiem drgań silnika czy jest dokładnie na odwrót - uszkodzony sterownik (?) tak steruje silnikiem, że ten wpada w takie drgania?

    Ktoś spotkał się z podobnymi objawami? Wspomożecie, jakoś skomentujecie?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Czas podlaczyc urzadzenie diagnostyczne, to moze naprowadzic na problem.

      Problemem moze byc to w jakim stanie jest rozrzad w tej chwili i czy napinacz nie swiruje.

      Ciekawe ile on przy tym przebiegu oleju wciaga.

      Jedz na diagnoze, bo za chwile motor stanie w szczerym polu noca i tyle bedzie z zabawy nowa zabawka.

      P.S. Zmartwie Cie, ze to chyba najgorsze polaczenie silnika ze skrzynia w Superbie.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • ma.us
        Classic
        • 2017
        • 8
        • Superb II (3T4)

        #4
        Padła cewka i świeca. Po wymianie wszystko ok.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ciekawe kiedy nowa swieca bedzie miala nagar taki jak ta stara, bo pewnie w tym byl problem.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • ma.us
            Classic
            • 2017
            • 8
            • Superb II (3T4)

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
            Ciekawe kiedy nowa swieca bedzie miala nagar taki jak ta stara, bo pewnie w tym byl problem.
            Obawiam się, że masz rację, Kolego.

            Komentarz

            Pracuję...